Morální Kodex

I. Úvod

Posláním Etického kodexu společnosti ChilliFox s.r.o. je stanovit etické normy chování – základní principy, které bude společnost ChilliFox s.r.o. a její kmenoví i smluvní pracovníci dodržovat při poskytování služeb svým klientům jako fyzickým osobám, které nevstupují do vztahu s ChilliFox s.r.o. v rámci své podnikatelské činnosti. Cílem kodexu je zvyšovat ochranu klientů jako spotřebitelů napomáhat klientům porozumět povaze a obsahu poskytovaných služeb napomáhat prosazování korektních vztahů mezi ChilliFox s.r.o. a klienty, podpořit rozvoj služeb na trhu. Činnost společnosti ChilliFox s.r.o. se vždy řídí zásadami a principy vyspělé moderní společnosti založené na poctivém přístupu nejen v obchodním, ale i osobním životě.

II. Důvod etického kodexu

Pravidla o provozování taxislužby jsou dána zákonem č. 111/1994 Sb., který byl změněn zákonem č. 102/2013 Sb. Přesto platí jistá morální hranice, která stanovuje profesionalitu při provozování taxislužby. Morální hranice, která je obzvlášť v oboru provozování taxislužby a poskytování služeb s tím souvisejících mimořádně důležitá. Jde o pravidla etického chování, jak k zákazníkům, tak i vůči sobě navzájem. Jde o nastavení profesionálního přístupu, posílit profesní identitu a nastavit normy k obecné spokojenosti. Lze říci, spokojený zákazník – spokojený řidič, my k tomu přidáváme spokojená firma.

III. Zásady chování

Činnost společnosti ChilliFox s.r.o. se vždy řídí zásadami a principy vyspělé moderní společnosti založené na poctivém přístupu nejen v obchodním, ale i osobním životě. Nedílnou součástí těchto zásad jsou: poctivé, čestné a morální podnikání, dodržování požadavků právních předpisů regulujících příslušnou činnost, včetně respektování standardů a dalších dokumentů daného oboru činnosti, vzájemné dodržování úrovně poskytovaných služeb, respektování obchodního tajemství a důvěrnosti informací, podávání pravdivých a úplných informací o skutečných vlastnostech služeb, korektní vyřizování reklamací a stížností.

A. Dodržování etických a právních norem společnosti ChilliFox s.r.o. při výkonu své činnosti na trhu nad rámec svých zákonných povinností, dodržuje etická pravidla upravující postupy a chování vůči klientům uvedená v Kodexu. Pravidly uvedenými v Kodexu se řídí i všichni pracovníci ChilliFox s.r.o. a smluvní partneři, především řidiči vozů taxi.

B. Dodržování principu rovného a nestranného jednání společnosti ChilliFox s.r.o.. přistupuje ke všem svým klientům nestranně a neuplatňuje neodůvodněná zvýhodnění.

C. Výkon činnosti s odbornou péčí ChilliFox s.r.o. poskytuje svým klientům služby kvalifikovaně, profesionálně a svědomitě, s řádnou péčí, s přihlédnutím k individuálním potřebám a požadavkům klientů. Pracovníci společnosti ChilliFox s.r.o. při komunikaci se zákazníky poskytují informace přesně a bez zbytečných průtahů.

D. Průhlednost a srozumitelnost informací ChilliFox s.r.o poskytuje klientům ohledně svých služeb a podmínek, za kterých jsou nabízeny, nezkreslené, pravdivé a jasné informace.

E. Povinnost poskytovat dostatečné informace před uzavřením smlouvy společnost ChilliFox s.r.o. poskytuje svým klientům dostatečné informace a vysvětlení týkající se budoucího nebo existujícího smluvního vztahu klienta se společností ChilliFox s.r.o. včetně nabízené služby.

F. Dodržování pravidel pro reklamní a propagační činnost. Při propagaci svých služeb a reklamní činnosti společnost ChilliFox s.r.o. uvádí pravdivé informace, nezamlčuje důležité skutečnosti a nenabízí výhody, které nemůže zaručit. Dodržuje principy serióznosti reklamy, což platí i pro srovnávání vlastní služby se službami konkurence.

G. Dodržování dobrých mravů, pravidel hospodářské soutěže, obchodních zvyklostí a poctivého obchodního styku ChilliFox s.r.o. dodržuje dobré mravy, pravidla hospodářské soutěže, obchodní zvyklosti a pravidla poctivého obchodního styku. ChilliFox s.r.o. soutěží s konkurenty nabídkou kvalitních služeb a nepodbízí se klientům poskytováním neodůvodněných výhod.

H. Dodržování ochrany osobních údajů a důvěrnosti obchodních informací ChilliFox s.r.o. zachovává důvěrnost informací souvisejících se smluvním vztahem ke klientovi a dodržuje povinnost mlčenlivosti. Osobní údaje o klientovi zpracovává v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů.

IV. Pravidla poskytování služeb

Služby jsou pracovníky a řidiči ChilliFox s.r.o. poskytování podle předem stanovených pravidel. Každému zákazníkovi věnuje řidič maximální pozornost a snaží se mu vyhovět s respektováním ekonomických pravidel společnosti ChilliFox s.r.o.. Cílem pravidel zakotvených v etickém kodexu je vybudovat u zákazníka pocit „chci se vracet“, loajalita a bezkonfliktnost jsou na prvním místě. Řidiči ChilliFox s.r.o. ctí při své práci především tyto zásady: Profesionální vystupování a přístup ke klientovi. Vždy ochota pomoci (pracujeme ve službách). Nepovýšené chování, maximální ohleduplnost, chování v souladu s dobrými mravy. Vždy pravdivé informace o jízdě a vzdálenosti. Vozidlo taxi udržovat v čistém stavu a to i v interiéru. Ve vozidle nesmí být reklamy a nabídky služeb s erotickým či vulgárním obsahem neschválené. Práci řidič nevykonává pod vlivem drog, alkoholu či jiných omamných látek a tyto látky nepožívá ani v průběhu výkonu práce.

V. Pravidla chování k zákazníkům:

Každý zákazník si zaslouží ze strany řidiče příjemné a slušné vystupování, řidič dodržuje pravidla ChilliFox s.r.o. pro vnější a vnitřní označení vozu prvky firmy (polepy vozu, vizitky) řidič musí být vždy čistě upraven a oblečen. Přistavení vozidla taxi kdekoliv na území Ústí nad Labem se neúčtuje předem dohodnutá cena je vždy respektována a to jako cena maximální, při zachování dohodnuté trasy a doby čekání při prvním setkání se zákazníkem, řidič vždy pozdraví první, zákazníka uvítá a zeptá se na cíl cesty v případě dohody o provedení služby otevře zákazníkovi dveře, zákazníka usadí, zavře dveře a uloží zavazadla, během jízdy řidič nekouří, nepožívá alkoholické nápoje, nejí během jízdy. Řidič může informovat zákazníka o dalších službách ChilliFox s.r.o. o způsobech účtování služeb a možnostech jejich úhrady. Ve vozidle musí být na viditelném místě pro zákazníka umístěn ceník služeb, PRŮKAZ ŘIDIČE TAXISLUŽBY a taxametr, ( zpětné zrcátko). Vyúčtování cesty musí být řidičem provedeno srozumitelně a správně, dle předchozí dohody se zákazníkem a v souladu s ceníkem ChilliFox s.r.o., v případě dotazů či nejasností poskytne řidič zákazníkovi podrobné vysvětlení, řidič přijme platbu od zákazníka dohodnutým způsobem, vydá potvrzení o úhradě a vrátí hotovost, po ukončení jízdy řidič vyndá zavazadla, v případě potřeby pomůže donést zavazadla do přiměřené vzdálenosti od vozidla, následně se rozloučí způsobem odpovídajícím základním normám slušného chování.

Řidič může odmítnout uskutečnění přepravy zejména v těchto případech:

a) Odmítá-li se zákazník připoutat.

b) Je-li zákazník pod silným vlivem alkoholu či jiné návykové látky, nerespektuje-li pravidla slušného chování dle křesťansko-židovských tradic, hrozí-li nebezpečí fyzického střetu či napadení.

c) Má-li zákazník natolik znečištěný oděv, že důvodně hrozí znečištění interiéru vozidla.

d) odmítá-li zákazník při nástupu do vozidla přestat kouřit.

VI. Uplatňování kodexu

ChilliFox s.r.o. zveřejňuje Kodex na svých internetových stránkách www.foxtaxi.cz a vhodným způsobem informuje své klienty o tom, kam se mohou obracet se svými podněty a případnými stížnostmi. Každý spotřebitel, který využil služby společnosti ChilliFox s.r.o. má plné právo uplatňovat svou případnou stížnost písemně na adrese ChilliFox s.r.o. Masarykova 1486/76, Ústí nad Labem-centrum, 400 01, nebo na info@foxtaxi.cz

VII. Dodržování etického kodexu

Při porušení Kodexu přijímá ChilliFox s.r.o. vůči svým zaměstnancům přiměřená opatření v souladu s pracovně právními předpisy (např. morální, finanční povahy). Následky porušení Kodexu ze strany externích spolupracovníků jsou řešeny v souladu s příslušnou smlouvou uzavřenou mezi společností ChilliFox s.r.o. a externím spolupracovníkem a vyplývají rovněž z právních předpisů o náhradě škody a pod. Tento Kodex nabývá platnosti dnem jeho přijetí vedením společnosti. Pro zaměstnance společnosti nabývá tento kodex účinnosti jeho vyhlášením vedením společnosti ChilliFox s.r.o.

AUTOR: IVAN ŠŤASTNÍK

Cookies preferences

Others

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Necessary

Necessary
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Functional

Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

Performance

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.